Long time no see

Ja hörni. Det var ett tag sen nu. Det var inte alls meningen att det skulle bli så. Min tanke är hela tiden att göra inlägg. Visa er mina fynd. Men tiden har sannerligen sprungit iväg de senaste veckorna. Det blir väl så när man har roligt och när man har mycket för händerna. Så jag tänkte kort och gott att jag skulle presentera er för den allra största anledningen till mitt blogguppehåll. Mitt senaste projekt. Butiken Detaljmagasinet.

LOP_5316

Butiken ligger på Rosengatan 11 i Sundbyberg och är en liten dröm som förverkligats. Som det kan bli i bland i livet träffar man en likasinnad när man minst anar det. Så var det för mig i mammagruppen. Och i våras formulerade vi på riktigt en önskan om en liten butik med skandinaviska varumärken. Med alla finheter vi själva älskar. Och så blev det alltså.

LOP_5332

LOP_5367

LOP_5365

Efter många om och men öppnade vi butiken den 15 september. Nästan all rekvisita är loppisfynd. Som köpmansdiken där kassan står. Eller hörnsoffan i läderimitation. Och de tre lampskärmarna som jag köpte på Erikshjälpen i Kramfors i somras.

LOP_5338

LOP_5353

 

LOP_5368

 

Men allt vi säljer är nytt. I alla fall än så länge. Littlephant, House doctor, Mini empire, Fine little day, Hinza-väskor och posters från ToveLisa, Lina Johansson och Camilla Edfors. Så mycket fint att man nästan storknar. Och snart börjar vi jobba med rum nummer två där vi tänker bygga oss massor av härliga miljöer med ännu fler finfina produkter. Det är underbart att få se sina visioner växa fram. Att testa idéer och känna om det verkligen känns rätt i magen.

LOP_5370 LOP_5319

LOP_5326

 Jag kommer förstås fortsätta blogga och gå på loppis. Kanske kommer inläggen inte bli lika många som back in the days. Men var sak har sin tid och det är så här mitt liv ser ut just nu. Jag jobbar fortfarande kvar på mitt gamla jobba OCH driver butik vid sidan om. Det tar lite tid. Så som det bör. Och jag tänker att ni nog får följa med mig i det livet. Och jag hoppas ni ska gilla det.

Är ni otåliga liksom jag kan ni genast leta upp Detaljmagasinet på Instagram: @detaljmagasinet eller på Facebook: DetaljmagasinetSundbyberg.

Ha en bra Torsdag så länge!

 

2 reaktioner på ”Long time no see

Lämna en kommentar