Röd bambu

Det var ett tag sen jag visade någon ny vas. Men jag har ju fyndat. Även om det var ett tag sen. I höstas packade vi nämligen bilen full och åkte till Röda Korset i Bollnäs. En liten famljeutflykt vi gör då och då när vi ändå är där uppe. Och det bjuds alt på lite fynd. Bland annat hittade jag alltså den här röda skönheten. För 15 kronor.

Den har ett helt annat djup i färgen än de jag har sedan tidigare. Mycket mustigare liksom. Och dessutom en fantastiskt fin röd nyans. Det är den minsta vasen jag sett i serien Bambu som Bo Borgström formgav för Åseda Glasbruk. Och nu är de fyra i samlingen. Det har väl tagit två år att få ihop den här skaran. Bara från loppis. Men det gör att jag verkligen ser fram emot de två kommande åren. Då hoppas jag att samlingen växer med minst lika många till. Det vore ganska grymt faktiskt.

Här och här kan du läsa sagan om de andra tre.

4 reaktioner på ”Röd bambu

  1. Din länk på Facebook var lite fel, så min kommentar hamnade i ett gammalt inlägg, det om färgerna. Du kan ju läsa där, jag har alltså en extra röd 19 cm som du kan få köpa, jag kan ta med den till Stockholm i februari!

    Gilla

Lämna en kommentar